vrijdag 25 mei 2012

... het grote hart!!!

Het grote hart heet 'Uit het hart' en is een patroon van Septemberspring
(
zeker de moeite waard om een kijkje te nemen!)
Het patroon kwam uit op het juiste moment, want Carolien & Ruud gingen trouwen!
Op het moment dat ik het in de nieuwsbrief las, heb ik gelijk het winkeltje gemaild waar ik mijn spulletjes haal en kon  daarna gelijk aan de slag met het hart. Eerst dacht ik het voor het vrijgezellenfeest te maken, maar nadat ik er aan begonnen was, bleek het groter te zijn dan ik dacht en er zat ook beduidend meer werk in.
Toen heb ik het minihartje (zie blog hiervoor) verzonnen... een soort van voorproefje dus!

Even een close-up foto voor wat details :o)
De ringen zijn van goudmetaaldraad, die heb ik zelf gebogen. Volgens het patroon moest ik ze vastzetten met een lintje, maar na ettelijke gefrustreerde pogingen, heb ik ze maar met een draadje vastgezet en er een extra grote roos op gemaakt. Het resultaat vond ik superbevredigend, het maakt het echt af!
De initialen waren voor mij een 'must', dat is wat persoonlijker, net als de datum van de trouwdag (nog net een stukje in beeld). De 5 roosjes linksboven op het hart maken het heel romantisch. Het origineel geeft 7 roosjes aan, maar dat paste niet in mijn plaatje omdat ik ook al de roos bij de ringen had, het werd dan een te druk geheel.
Achterop heb ik ook nog een wens van ons geborduurd (tekst) waarbij ik geheel 'vrij' de titel van het patroon heb gebruikt 'Uit het hart', omdat dat nou eenmaal heel goed erbij paste!

Zie ook deze link: septemberspring foto gallerie 'uit het hart'
Daar staat mijn hart en dan kan je gelijk verder rondneuzen en zien wat je zoal van vilt kan maken :o)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten